Zadbajmy o włosy – naturalnie

Każda kobieta marzy o długich, lśniących włosach, które zachwycają swoim połyskiem oraz grubością. Niestety, w dobie nagminnego używania urządzeń takich jak suszarki i prostownice nasze włosy bardzo często są matowe, cienkie oraz łamliwe. Na rynku istnieje bardzo wiele suplementów diety zawierających przeróżne substancje, mające rzekomo poprawić kondycję naszych włosów „od cebulki aż po same końce”. Niestety, wiele z nich to najzwyklejszy chwyt marketingowy, który nie ma wcale wiele wspólnego z poprawą wyglądu naszych włosów.

 

Zanim zatem kupimy kolejne kapsułki zawierające witaminy, mające za zadanie odżywić nasze włosy, zastanówmy się, czy nie lepiej będzie zjeść owoc czy warzywo, zawierające dokładnie tę samą substancję w większej ilości.

 

O spożywanie czego powinnyśmy zatem zadbać, by nasze włosy odczuły różnicę?

Bardzo ważną substancją, poprawiającą wygląd naszych włosów jest biotyna. O ile na polskim rynku znajduje się mnóstwo preparatów zawierających ją w swoim składzie, warto zadbać zamiast o suplementację chemiczną – o spożywanie preparatów, które mają jej dużo.

Najwięcej biotyny, bo aż  100–200 µg w 100 gramach ma wątroba. Nieco mniej, bo około 65 µg jej mają różnego rodzaju nasiona, a także soja. Na dalszych miejscach plasują się orzechy, mięso wieprzowe i drobiowe oraz różnego rodzaju owoce i warzywa. Jeżeli zadbamy o spożywanie odpowiedniej ilości tych produktów, nasze włosy na pewno zmienią się na lepsze.

Dodatkowo, jedząc różnokolorowe owoce i warzywa, dostarczamy sobie kolejnych składników, mających pozytywny wpływ na włosy. Będzie to kwas foliowy, zapewniający odpowiednie odżywienie włosa, witamina A, redukująca łupież oraz witamina C, której niedobór może prowadzić do wzmożonej łamliwości włosa.

Jeżeli zatem mamy do wyboru suplement kupiony w aptece, który zawiera tylko nieliczne składniki, mające pozytywny wpływ na nasze włosy, a spożycie pełnowartościowego posiłku, zawierającego warzywa i owoce, bogate w przeróżne związki poprawiające kondycję włosa, bez chwili wahania wybierzmy drugą opcję.

Author: DailyHealth

Share This Post On