Ruch to zdrowie – zmniejsza ryzyko zachorowania

W najnowszej „Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej” na samej górze znajduje się ruch i aktywność fizyczna. Nie możemy mieć złudzeń, że sport stanie się remedium na wszelkie problemy zdrowotne, może jednak przeciwdziałać negatywnym skutkom zmian cywilizacyjnych i szybkiego tempa, jakie większość z nas prowadzi. Nigdy nie jest za późno, aby zacząć się ruszać. Trzeba tylko dostosować tempo ćwiczeń do naszych możliwości i stanu zdrowia. Warto spróbować różnych sportów, aby wybrać ten, który będzie sprawiał nam najwięcej przyjemności.

Jedną z najgroźniejszych problemów XXI wieku jest stres, który powoduje wiele groźnych chorób. Jelita bywają nazywane „drugim mózgiem”. Stres może znacząco przyczynić się do dysfunkcji tego narządu. Razem z nim choruje całe ciało, dlatego warto dość wcześnie podjąć działania, jeśli czujemy, że stres zaczyna wygrywać w naszym życiu. Naukowcy do końca nie wiedzą, jaka jest przyczyna chorób jelit.

Ruch to zdrowie

__ Ruch to zdrowie __

Dlaczego ruch jest ważny?

Ruch więc może przeciwdziałać chorobom jelit, bowiem ruch znacząco obniża poziom stresu, jaki na co dzień nam towarzyszy. Nie jest to magiczny sposób, dzięki któremu wyeliminujemy stres, jednak nauczymy się z nim radzić i eliminować jego negatywne skutki.

Jeśli znajdziemy dyscyplinę, która będzie sprawiała nam przyjemność, w trakcie ruchu będzie wzrastał poziom endorfin czyli hormonu szczęścia. Świetnym przykładem jest joga, która ma działanie antydepresyjne. Ćwiczenia jogi wykonywane regularnie pozwolą rozciągnąć mięśnie. Większość z nas pracuje przy biurko. W trakcie całego dnia siedzimy w jednej pozycji. Po powrocie do domu także spędzamy czas w pozycji siedzącej przy laptopie bądź oglądając telewizję.

Ruch to przede wszystkim zgrabna sylwetka, jędrne ciało i brak problemów takich jak ból kręgosłupa. Pozwala zachować nam zdrową linię ciała.

Spalając tłuszcze we krwi, regularny ruch przyczynia się do obniżenia poziomu złego cholesterolu (LDL) i podwyższenia poziomu dobrego cholesterolu (HDL). W licznych badaniach stwierdzono, iż ruch ma ogromne znaczenie w zwalczaniu otyłości i nadwagi. Badania dowodzą, że aktywność fizyczna ma większe znaczenie niż stosowanie jakiejkolwiek diety odchudzającej! Właściwe proste ćwiczenie pomagają w walce z nadmierną masą ciała i pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Ruch poprawia krążenie, stymuluje system odpornościowy, chroni przed rakiem, pomaga walczyć z osteoporozą oraz opóźnia starzenie się organizmu.

Jak widać, uprawianie sportu ma wiele pozytywnych skutków, warto przekonać się o tym osobiście. Trzeba tylko spróbować…

 

Powrót do 1 strony

Author: DailyHealth

Share This Post On