Dieta paleo – kult szczupłej sylwetki

W dzisiejszych czasach media ze wszystkich stron narzucają nam kult szczupłej sylwetki. Z okładki niemalże każdej gazety uśmiecha się do nas szczuplutka piosenkarka, modelka czy też aktorka, której figura nie pozostawia nic do życzenia.

O ile sam fakt zdrowego stylu życia, czyli zbilansowanego odżywiania się oraz aktywności fizycznej jest jak najbardziej pożyteczny, a nawet – wskazany, to jesteśmy społeczeństwem, które bardzo lubi przechodzić ze skrajności w skrajność. Stąd właśnie bardzo wiele młodych osób, a w szczególności dziewcząt, ląduje w szpitalach ze względu na poważne niedożywienie.

Odpowiednia dieta powinna towarzyszyć nam codziennie, jednakże zanim wprowadzimy jakąś w życie, warto zdecydować się na taką dietę, która dla naszego organizmu będzie faktycznie korzystna.

Wartą uwagi dietą jest paleo. Jest to dieta zwana inaczej dietą człowieka pierwotnego. Jej głównym założeniem jest wykluczenie z naszego jadłospisu potraw oraz składników, których nie spożywali nasi przodkowie żyjący w okresie paleolitu. Według dietetyków i fachowców jest to dieta, która nie powinna zaszkodzić naszemu organizmowi, a może nawet przyczynić się do poprawy stanu naszego zdrowia oraz wyglądu naszej sylwetki.

Co powinna spożywać osoba, która zdecydowała się na dietę paleo?

Prym będą wiodły tutaj świeże owoce i warzywa, których nasi przodkowie w paleolicie mieli pod dostatkiem. Dozwolone będzie spożywanie również grzybów, orzechów, ryb oraz mięsa. W naszej diecie nie powinno być miejsca dla pokarmów wysoko przetworzonych, takich jak rafinowanych tłuszczów, cukru oraz zbóż. Bardzo często mówi się również o wykluczeniu z diety nabiału, jako że zaczął on być spożywany przez człowieka dopiero w kolejnej epoce, neolicie.

Zaletami diety paleo jest przede wszystkim ograniczonie ilości przyjmowanego sodu, który wpływa negatywnie na nasze ciśnienie krwi oraz na ogólne samopoczucie. Spożywając produkty dozwolone, spożywamy równocześnie mniejszą liczbę kalorii niż podczas tradycyjnego odżywiania się, co ma wpływ na utratę tkanki tłuszczowej.

 

Powrót na stronę główną.

Author: DailyHealth

Share This Post On